۴

مرداد, ۱۴۰۰

متخصص پروتز دندان در گنبد

By: | Tags: | Comments: ۰

کسانی که برای اولین باز نام پروتز دندان را می شنوند سوالاتی شبیه به این که پروتز دندان چه نوع درمانی است ؟ بهترین متخصص پروتز دندان در گنبد و گرگان کیست ؟ انجام درمان پروتز دندان چه ویژگی هایی دارد ؟ در حقیقت پروتز دندان ها را می توان جایگزین دندان های از بین رفته دانست . به کمک پروتز دندان می توان از داشتن لبخندی زیبا همراه با دندان های مرتب و یک دست لذت برد . چرا که پروتز دندانی می تواند نواقص داخل دهان از جمله نبود دندان ، از بین رفتن بافت دهان مانند فک و کام و … نیز اشاره کرد .

پروتز دندان را می توان به نوعی دندان مصنوعی نامید که انواع مختلفی دارد . در ادامه بیشتر با پروتز دندان نیز آشنا می شوید پس اگر می خواهید دندان جایگزینی برای دندان های از دست رفته خود داشته باشید پیشنهاد می کنیم درمان پروتز دندان را هم در نظر بگیرید . توصیه می کنم مطلب پروتز دندان در گرگان و دندانپزشکی گرگان را مطالعه کنید .

متخصص پروتز دندان در گنبد

متخصص پروتز دندان در گنبد دکتر محمد احمدی کلته

بهترین دندانپزشک گرگان

دکتر محمد احمدی کلته از بهترین دکتر های دارای فوق تخصص دندانپزشکی در گرگان و استان گلستان می باشد .

خدمات: لمینت دندان -پروتز دندان – جراحی دندان – ایمپلنت های دندانی و …

آدرس: گرگـــان – خیایــان ولیعصــر – عدالت ۱۳ -مجتمع آرمان، ط٢ واحد١٣
تلفن: ۰۱۷۳۲۲۵۶۶۱۶
وبسایت: www.drkalteh.ir
ایمیل:info@drkalteh.ir
ساعت کار : ۸ الی ۱۴ – ۱۷ الی

انواع پروتز دندان در گنبد

در حالت کلی ما دو نوع پروتز دندان داریم که از جمله آن ها می توان به پرواز دندان پارشیل و ناکامل و پروتز دندان کامل نیز اشاره کرد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم .

۱٫ پروتز دندان پارشیل

این مدل پروتز را باید در دسته پروتز های متحرک قرار داد و اجزای متنوعی نیز دارد . این مدل پروتز دندانی از قیمت متناسب تری برخوردار می باشد . این نوع پروتز دندانی بر روی یک پایه پلاستیکی تقریبا همرنگ با لثه قرار میگیرد و توسط یک نگهدارنده فلزی در داخل دهان فیکس می شود .

این پروتز بیشتر زمانی کاربرد دارد که دندان های فک بالا و پایین وجود داشته باشد اما در بین آن ها دندان های از دست رفته ای نیز می باشد که با پروتز دندانی می توان این فضای ایجاد شده در بین دندان ها را با کمک متخصص پروتز دندان در گنبد پر کرد تا دندان هایی مرتب داشته باشید .

۲٫ پروتز کامل دندان

این نوع پروتز معمولا در دو دسته معمولی و یا فوری قرار میگیرد . و دو دسته مجزا نیز دارند . مدل پروتز کامل فوری به صورت موقت هستند و تا زمانی پروتز معمولی یا دائم نیز آماده شوند می توان از پروتز کامل فوری استفاده کرد . در رابطه با استفاده از پروتز فوری می توانیم بیان کنیم که از لحظه کشیدن دندان تا حدود ۱۲ هفته بعد از آن می توان از پروتز دندان فوری نیز استفاده کرد .

زمانی که دیگر پروتز دندان معمولی نیز آماده شوند جایگزین پروتز های فوری می شوند که استفاده از پروتز های فوری معمولا با مشکلاتی همراه خواهد بود و برای تنظیمات دوباره باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کرد .

متخصص پروتز دندان در گنبد

مزایای استفاده از پروتز دندان در گنبد

پروتز های دندان می تواند جایگزین دندان های از دست رفته باشند .
به کمک پروتز دندان ها ظاهر دندان های شما را حفظ می کنند .
با وجود پروتز دندان می توانید لبخند زیباتری داشته باشید .
به راحتی می توانید مواد غذایی را بجوید و بدون مشکل حرف بزنید .
پروتز های دندانی به صورت طبیعی ساخته می شوند و متناسب با دهان و دیگر دندان های شما می باشند .

معایب پروتز دندان

حتی انجام پروتز دندان توسط بهترین متخصص پروتز دندان در گنبد هم ممکن است معایبی به همراه داشته باشد که جلوگیری از این معایب بیشتر به خود فرد  وابسته است .

۱٫ واکنش آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به موادی که در تاج به کار رفته است حساسیت داشته باشد و واکنش های آلرژی زایی در رابطه با پروتز دندانی برای آنان رخ دهد .

۲٫ واکنش حساسیت

در هر صورت درست است که پروتز دندانی جای دندان از دست رفته را پر می کند اما با این حال این احساس که یک شی خارجی در دهان شما قرار میگیرد نیز وجود دارد و این مورد در اوایل می تواند موجب ناراحتی و حساسیت برای شما شود و در ابتدا لازم است تا مراقبت هایی انجام دهید و به مدت یک هفته مانند خوردن غذاهای نرم و سبک چون بستنی ، سوپ و .. را انجام دهید .

۳٫ شل شدن تاج دندان

اگر رعایت برخی از نکات در زمان پروتز دندان انجام نشود باعث مشکلاتی چون شل شدن تاج دندان می شود و حتی ممکن است در هفته اول مشکلاتی چون ایجاد حفره بین تاج و دندان و یا خرد شدن تاج و … نیز رخ دهد که در این صورت باید حتما به یک متخصص پروتز دندان مراجعه کنید .

تعرفه پروتز دندان در گنبد

مقدار تعرفه و هزینه پروتز های دندانی نیز به عوامل متعددی بستگی دارد . که از جمله از مهم ترین عوامل می توان به مواد مصرفی استفاده شده و دستمزد متخصص پروتز دندان در گنبد نیز اشاره کرد ، البته توجه داشته باشید که در پروتز دندان هزینه و دستمزد لابراتور و سازنده دندان هم باید محاسبه شود ، توصیه ما این است که قبل از انجام پروتز دندان به خوبی راجع به دکتر متخصص تحقیق کنید و بهترین آن را انتخاب کنید .

دکتر محمد احمدی کلته

از بهترین متخصص پروتز دندان در گرگان می توان به دکتر محمد احمدی کلته نیز اشاره کرد که این کار را به بهترین نحو  و با استفاده از برترین متریال و تجهیزات روز نیز انجام می دهد ، در ادامه راه های ارتباطی با ایشان را برای شما قرار میدهیم .

آدرس: گرگـــان – خیایــان ولیعصــر – عدالت ۱۳ -مجتمع آرمان، ط٢ واحد١٣
تلفن: ۰۱۷۳۲۲۵۶۶۱۶
وبسایت: www.drkalteh.ir
ایمیل:info@drkalteh.ir
ساعت کار : ۸ الی ۱۴ – ۱۷ الی

متخصص پروتز دندان در گنبد