۲۱

آذر, ۱۳۹۹

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک ؟[انواع دندان مصنوعی]

By: | Tags: | Comments: ۰

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک ؟ افرادی که پس از از دست دادن دندان هایشان چه بر اثر پوسیدگی و کشیدن دندان و چه بر اثر آسیب دیدگی و ضربه به جایگزینی دندان به جای دندان از دست رفته خود نیاز پیدا میکنند ، اولین سوالی که برایشان پیش می آید این است که دندان مصنوعی چند نوع دارد و کدام یک برایشان مناسب تر است . ایمپلنت ها گونه ای از دندان های مصنوعی ثابت هستند که دانه دانه در فک شما جای گذاری می شوند و دندان مصنوعی های متحرک هم همان دندان های مصنوعی قدیمی هستند که چند نسل پیش از ما هنگام خواب از دهانشان خارج و در یک لیوان آب قرار می دادند .

حال این که کدام یک از انواع دندان مصنوعی برای شما مناسب است بنا به تشخیص دندانپزشک شما مشخص خواهد شد . در ادامه به بررسی انواع دندان مصنوعی خواهیم پرداخت .

پیشنهاد می کنم دیگر مطالب راجع به بهترین دندانپزشک گرگان ، کلینیک دندانپزشکی گرگان و متخصص زببایی دندان در گرگان را مطالعه کنید .

دندان مصنوعی ثابت

دندانپزشک در گرگان

دکتر محمد احمدی کلته از بهترین دندانپزشکان در گرگان و استان گلستان می باشد .

دکتر کلته ايمپلنت و پروتز دندان را بصورت تخصصی در گرگان و استان گلستان و شمال کشور انجام می دهد .

دکتر کلته بهترین دندانپزشک در گرگان کاشت دندان یا ایمپلنت و دندان مصنوعی ثابت را به صورت تخصصی و با برندهای معتبر اروپایی و به صورت کاملا تضمینی انجام می دهد .

اطلاعات

تلفن : ۰۱۷۳۲۲۵۶۶۱۶

ساعت کار : ۸ الی ۱۴ – ۱۷ الی ۲۰

ایمیل : info@drkalteh.ir

آدرس : گرگـــان – خیایــان ولیعصــر – عدالت ۱۳ -مجتمع آرمان، ط ٢ واحد

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک ؟

به نظر میرسد که دندان مصنوعی ثابت یا همان ایمپلنت دندان نسبت به دندان های مصنوعی متحرک که از دهان خارج می شود بهتر است اما باید این را بدانید که برای همه نمیتوان از روش ایمپلنت استفاده کرد علاوه بر آن هزینه این روش بسیار بالا تر از دندان مصنوعی متحرک است . فرآیند کاشت دندان ایمپلنت طولانی است و باید طی چندین جلسه توسط جراحی انجام شود و خوب شاید این کار آزاردهنده باشد . این در حالی است که دندان مصنوعی متحرک به سرعت آماده می شود و از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است .

در کل می توان گفت که دندان مصنوعی ثابت یا ایمپلنت بهتر از دنداغن مصنوعی متحرک است امابه دلیل قیمت بالایی که دارد و زمان بر بودن فرآیند انجام آن و همچنین این که توسط جراحی باید درون فک جایگذاری شود شاید برای همه روش مناسبی مناسبی نباشد .

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک

انواع دندان مصنوعی

در پاسخ به سوال دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک ؟ نیازه تا انواع دندان مصنوعی ها را بررسی کنیم . دندان های مصنوعی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها متحرک و برخی از آن ها نیز ثابتند از انواع ثابت دندان های مصنوعی را میتوان ایمپلنت های دندانی و پروتز های دندانی را می توان جزو دندان های مصنوعی متحرک در نظر گرفت .

دندان مصنوعی کامل یا پروتز کامل دندان مصنوعی متحرکی است که برای فک بالا و پایین ساخته می شود و به طور کامل فضای دهان شما را پر کرده و جایگزین دندان های از دست رفته شما می شود . دندان مصنوعی تکه ای یا پروتز پارسیل هم نوعی از دندان مصنوعی متحرک است اما زمانی استفاده میشود که فقط چند دندان شما از دست رفته و میخواهید از پروتز متحرک استفاده کنید .

دندان مصنوعی ثابت هم که همان ایمپلنت دندانی است که پایه آن در فک شما قرار داده می شود و دندان مصنوعی بر روی آن پیچ می شود .

۱٫ دندان مصنوعی ثابت

ایمپلنت یا همان دندان مصنوعی ثابت روشی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است . این روش بر خلاف دندان های مصنوعی متحرک ثابت هستند . پایه های ایمپلنت که از جنس تیتانیوم خالص است که به عنوان ریشه در استخوان فک جایگذاری می شوند و حکم پایه و نگهدارنده برای روکش هاییست که به عنوان تاج دندان جایگذاری می شوند . زمانی که این ریشه های تیتانیومی جایگذاری شدند و محکم شدند و درون فک به طور کامل جوش خوردند دندان ها بر روی آن ها نصب می شود و از نظر ظاهری و احساسی بسیار شبیه به دندان های اصلی شما هستند . این روکش ها توسط چسب های مخصوص دندانپزشکی زیبایی بر روی ریشه های تیتانیومی قرار داده می شوند .

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک

۲٫ دندان مصنوعی متحرک

دندان های مصنوعی متحرک ابزار متحرکی هستند که میتوانند نبود دندان های شما را حال چه بر اثر ضربه و آسیب دیدن و چه بر اثر خرابی و کشیدن دندان جبران کنند . همانطور که گفتیم دندان های مصنوعی دو نوع اند متحرک و ثابت . که دندان های مصنوعی ثابت یا همان ایمپلنت ها را برایتان توضیح دادیم . موضوعی که در این قسمت میخواهیم به آن بپردازیم دندان های مصنوعی متحرک اند .

شاید امروزه کمتر از دندان های مصنوعی متحرک استفاده کنند اما اگر به یاد بیاورید پدر بزرگ و مادربزرگهایمان که دندان هایشان را از دست میدادند و از دندان مصنوعی استفاده میکردند شب ها هنگام خواب دندان هایشان را از دهان خود خارج و درون یک لیوان آب قرار میدادند این دندان ها دندان های مصنوعی متحرکند . دندان های مصنوعی متحرک خود به ۲ نوع تقسیم میشوند . دندان مصنوعی کامل یا دست دندان کامل یا پروتز کامل و دندان مصنوعی تکه ای یا پروتز تکه ای یا پروتز پارسیل که در ادامه به طور کامل آن ها را شرح خواهیم داد .

حال برای پاسخ به سوال دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک می خواهیم دیگر دندان های مصنوعی را بشناسیم .

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک

۳٫ دندان مصنوعی کامل

دندان مصنوعی کامل یا پروتز دندان کامل به دو صورت معمولی و فوری ساخته می شوند . دندان های فک بالا از فک پایین جدا بوده و قرار گیری آن نیز در دهان به صورت جدا جدا انجام میپذیرد . دندان های مصنوعی متحرک یک تکه از جنس پلاستیک خاص که شبیه سازی شده به لثه ها هستند دارند که دندان ها بر روی آن ها سوار می شود . معمولا ۳ تا ۴ هفته بعد از این که کل دندان ها کشیده شده و جای آن ها التیام یافت برای قالب گیری دندان های جدید اقدام می شود اما در دندان های مصنوعی متحرک فوری به محظ آن که دندان ها از دهانتان خارج شد برای قالب گیری از فک شما و ساخت پروتز اقدام می شود .

البته پس از گذاشتن این پروتز ها در دهان باید کمی درد و التهابی که دارد را تحمل کنید و باید این را بدانید که پس از مدتی از گذاشتن دندان ها در دهانتان التهاب لثه هایتان از بین رفته و باید سایز آن با سایز فعلی فک شما تنظیم شود .

دندان مصنوعی متحرک

۴٫ دندان مصنوعی تکه ای

برخی اوقات پیش می آید که افراد فقط تعدادی از دندان های خود را از دست می دهند و یا به دلایل پزشکی و یا به خاطر هزینه های زیاد آن نمیتوانند که از روش ایمپلنت هم استفاده کنند برای این افراد از پروتز پارسیل استفاده می شود که یک لثه مصنوعی درست مانند دندان مصنوعی کامل وجود دارد و آن تعداد دندانی که نیاز است بر روی آن جایگذاری میشود و به این وسیله دیگر نیازی به کاشت دندان نمیباشد .

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک

 

دکتر محمد احمدی کلته

دکتر کلته متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت در گرگان و استان گلستان و شمال کشور است که کاشت دندان یا ایمپلنت را صورت تخصصی و با برندهای معتبر اروپایی و به صورت کاملا تضمینی انجام می دهد.

هم چنین پروتز کامل دندان ، پارسیل دندان ، روکش های زیبایی و لامینیت ونیر از جمله کارهایی است که در مطب دندانپزشکی دکتر کلته در گرگان به صورت کاملا بهداشتی و تضمینی انجام می پذیرد . برای ان که بهتر پاسخ سوال دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک ؟ بهتره در این زمینه با خود دکترهم مشورت کنید .

برای مشاوره در زمینه دندان مصنوعی ثابت با ما در تماس باشید …

  • آدرس: گرگـــان – خیایــان ولیعصــر – عدالت ۱۳ – مجتمع آرمان – ط٢ – واحد١٣
  • تلفن: ۰۱۷۳۲۲۵۶۶۱۶
  • وبسایت: www.drkalteh.ir
  • ایمیل:info@drkalteh.ir
  • ساعت کار : ۸ الی ۱۴ – ۱۷ الی ۲۰