سیم کشی دندان در گرگان

By: | Tags: | Comments: ۰

سیم کشی دندان در گرگان : سیم کشی دندان ها یکی از روش های درمانی زیبایی برای دندان ها است که بسیار پرطرفدار بوده اند و از زمان قدیم تا کنون هنوز هم از این روش برای مرتب کردن و اصلاح ناهنجاری های دندان ها استفاده می شود . شاید وقتی این متن را می خوانید این سوال برای شما به وجود آید که ارتودنسی چه فرقی با سیم کشی دارد ؟

در واقع باید گفت که ارتودنسی ها به سه دسته ی کلی متحرک ، ثابت ، نامرئی تقسیم بندی می شوند ، نام دیگر ارتودنسی ثابت سیم کشی است که در زمان قدیم آن را بیشتر با نام سیم کشی می شناختند اما امروزه ارتودنسی جای آن را گرفته است . در واقع ابتدایی ترین روش ارتودنسی نمونه ی ثابت آن ها بوده است که بعد ها با پیشرفت علم و تکنلوژی نمونه های متحرک و نامرئی آن ها روانه عرصه دندان پزشکی شده است .

یکی از روش های درمانی در طرح اصلاح لبخند ارتودنسی ها هستند که بسیار پرکاربرد بوده و اگر در سن مناسب این عمل انجام گیرد باعث می شود تا دندان هایی مرتب و سالم در اختیار داشته باشید سیم کشی دندان در گرگان است .

 

سیم کشی دندان در گرگان

بهترین دندانپزشک در گرگان

دکتر محمد احمدی کلته از بهترین دندانپزشکان در گرگان و استان گلستان می باشد .

دکتر کلته ايمپلنت و پروتز دندان را بصورت تخصصی در گرگان و گنبد و استان گلستان و شمال کشور انجام می دهد .

دکتر کلته بهترین دندانپزشک در گرگان کاشت دندان یا ایمپلنت را به صورت تخصصی و با برند های معتبر اروپایی و به صورت کاملا تضمینی انجام می دهد .

اطلاعات

تلفن : ۰۱۷۳۲۲۵۶۶۱۶

ساعت کار : ۸ الی ۱۴ – ۱۷ الی ۲۰

ایمیل info@drkalteh.ir

آدرس : گرگـــان – خیایــان ولیعصــر – عدالت ۱۳ -مجتمع آرمان، ط٢ واحد

سیم کشی دندان در گرگان

همان طور که پیش تر باری شما توضیخح دادیم سیم کشی ها در واقع همان ارتودنسی ثابت هستند که باری مرتب کردن دندان ها و یکدست کدن آن ها بسیار کاربرد دارد .در سیم کشی ها ابتدا مشکلات دندان ها توسط دندان پزشک متخصص شناسایی می شود و اگر بنا بر تشخیص پزشک سیم کشی لازم بود این عمل بهتر است انجام گیرد اگر لازم نبود نیاز نیت تا حتما انجام شود . در صورت انجام دادن آن ها ابتدا پزشک مورد نظر دندان های فرد را به طور کامل شست و بد از اطمینان از تمیز بودن دندان ها براکت هایی را با استفاده از مواد چسبناک به دندان ها متصل می کنند، در این هنگام سیم مخصوص را از داخل این براکت ها عبور داده و  به یکدیگر متصبل و محکم می کند .

با انجام این عمل فشار متوسطی به دندان ها اعمال می شود تا به تدریج در جای صحیح خود قرار بگیرند و در ایم صورت اگر دندان ها به صورت نامرتب رشد کرده باشند و یا قرار است براساس پیش بینی دکتر دندان ها به صورت نامرتب رشد کنند با استفاده از این روش دندان ها رشد طبیعی و سالم خود را طی می کنند .

چرا بهتر است سیم کشی را انجام دهیم ؟

مطمئنا وجود یک لبخند زیبا بر چهره علاوه بر این که باعث می شود تا صورت شما زیبا تر نشان داده شود بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس هم خواهد شد . در کنار ویژگی های مثبتی که برای ظاهر افراد به وجود می آید سیم کشی ها از نظر جنبه درمانی هم بسیار تاثیر مثبتی دارند و باعث جلوگیری از هزینه های اضافی می شود .

در واقع اگر دندان ها را به حال خود رها کنیم و بگذاریم به صورت نامرتب رشد کنند باعث می شود تا عمل بلع و جویدن غذاها و در انتها گوارش غذا به درستی انجام  نشود و در این حالت ممکن است مشکلات و بیماری های دیگری را به همراه آورد که برای شما هزینه های بیشتری را به همراه خواهد آورد.

از همه مهم تر ممکن است مشکلات فک وجود داشته باشد که در این حتما لازم است تا بنا به تشخیص پزشک مربوطه سیم کشی انجام گیرد چرا که مشکلات فکی باعث می شود تا دندان های بالا و پایین به خوبی بر روی یکدیگر قرار نگیرند که در این حالت مشکلات بلع و جویدن به صورت جدی تری وجود دارد ، پس چه بهتر است تا برای پیشگیری از این مورد بیشتر مراقب دندان های خود باشیم و به آن ها رسیدگی کنیم .

طول درمان سیم کشی دندان در گرگان

مدت زمان طول درمان سیم کشی ها به عوامل متعددی بستگی دارد ممکن است برای کسی چند ماه طول بکشد و یا آن که باری فرد دیگر چندین سال این مدت زمان ادامه دار باشد از جمله از عواملی که در بازده مدت زمان درمان سیم کشی موثر است میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

شدت ناهنجاری

اولین کاری که باید برای سیم کشی ها انجام داد رفتن به پیش یک متخصص است تا تشخیص دهد که دندان های شما تا چه اندازه مشکل دارد و این تا چه حدی رفع این مشکل پیچیده و سخت است . در بعضی از افراد که دندان های آن ها کمی جا به جا هستند اصولا مدت زمان درمانی آن ها کوتاه تر از کسانی هستند که مشکلات جدی در فک و آرواره ها دارند و هرچه این مشکلات پیچیده تر  باشند طول دوره درمانی سیم کشی ها بلندتر بوده و هزینه بالاتری هم شامل می شود .

سن

یکی از نکاتی که باید به طور جدی به آن توجه داشت سن مناسب برای سیم کشی یا ارتودنسی است . مناسب ترین زمان برای معاینات لازم سن هفت سالگی است چرا که در این زمان دندان های شیری و دائمی هر دو وجود دارند و راحت تر می توان درمان های لازم را شناسایی کرد و مناسب ترین زمان باری انجام سیم کشی از ۸ سالگی تا ۱۲ – ۱۴ سالگی است که این سن باز هم ممکن است در افراد مختلف گوناگون باشد .در واقع هرچه در سنین بالاتر برای ارتودنسی اقدام کنید سرعت درمان کندتر بوده بنابراین  که در این حالت  مدت زمان دوره درمانی هم افزایش پیدا می کند .

مراقبت

مسلم است که در طول درمان ارتودنسی لازم است تا خود بیمار نکاتی را رعایت کند تا طول درمان کوتاه تری داشته باشد . لازم است تا فرد بیمار به بهداشت دندان ها اهمیت دهد و در روز حدود سه مرتبه با استفاده از دندان هایخود را با استفاده از نخ دندان و مسواک های مخصوص سیم کشی دندان و دهن خود را شست و شو دهد . نکته ی دیگر که وجود دارد آن است که باید از خوردن غذا های سفت و سخت مانند ته دیگ ، سوهان و … در طول درمان به طور جدی خودداری شود .

هزینه سیم کشی دندان در گرگان

هزینه سیم کشی همانند مدت زمان طول درمان به عامل متعددی که گفته شد بستگی دارد . اما یکی از اصلی ترین عوامل تعداد مراجعه بیمار به دندانپزشکی هست . با توجه به ان که سیم کشی ها به صورت ثابت هستند به همین دلیل لازم است تا در طول درمان دفعات بیشتری به پزشک راجعه کد تا پزشک مورد نظر از روند صحیحی درمان اطمینان حاصل کند ، اما اگر به موارد و نکات مناسب و بهداشتی توجه شد میتوان این تعداد دفعات مراجعه را کاهش داد که در این صورت هزینه های کمتری شامل افراد می شوند چرا که بیماران باری هر جلسه مراجعه لازم است تا حق ویزیت پرداخت کنند .

دکتر محمد احمدی کلته

دکتر کلته متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت در گنبد و استان گلستان و شمال کشور است که کاشت دندان یا ایمپلنت را به صورت تخصصی و با برندهای معتبر اروپایی و به صورت کاملا تضمینی انجام می دهد .

هم چنین پروتز کامل دندان ، پارسیل دندان ، روکش های زیبایی و لامینیت ونیر از جمله کارهایی است که در مطب دندانپزشکی دکتر کلته در گنبد و گرگان به صورت کاملا بهداشتی و تضمینی انجام می پذیرد .

برای مشاوره در زمینه سیم کشی دندان در گرگان با ما در تماس باشید …

  • آدرس: گرگـــان – خیایــان ولیعصــر – عدالت ۱۳ -مجتمع آرمان، ط٢ واحد١٣
  • تلفن: ۰۱۷۳۲۲۵۶۶۱۶
  • وبسایت: www.drkalteh.ir
  • ایمیل:info@drkalteh.ir
  • ساعت کار : ۸ الی ۱۴ – ۱۷ الی ۲۰