کراس بایت در دنداپزشک گرگان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

By: | Tags: | Comments: ۰

کراس بایت در دنداپزشک گرگان چیست و چگونه ایجاد می شود؟
طبق تعاریف بالینی در دندانپزشک گرگان کراس بایت به رابطه غیر طبیعی یک یا چند دندان یک قوس نسبت به دندان مخالف یا دندان قوس دیگر گفته می شود که ناشی از انحراف موقعیت دندان یا موقعیت غیر طبیعی فک است. ”
علت کراس بایت در دندانپزشک گرگان
کراس بایت دندانپزشک گرگان در اثر بروز عوامل گوناگونی ایجاد می شود.به گفته دندانپزشک گرگان اگر یک یا هر دو والدین شما دچار کراس بایت باشند، احتمال دارد که این ناهنجاری را از آنها به ارث ببرید همچنین عامل دیگر ابتلا به این ناهنجاری اندازه فک است. در صورتی که اندازه فک بالا کوچک تر از فک پایین باشد یا فک ها به لحاظ اندازه با هم تقارن نداشته باشند، به کراس بایت دچار خواهید شد در دندانپزشک گرگان از این مسائل زیاد پیش آمده است.
در دندانپزشک گرگان گفته می شود که اگر دندان های شیری به موقع نیوفتند، کودک به این نوع بیماری دچار می شود. دندانپزشک گرگان دلیلش را اینگونه بیان کرده است: در صورتی که دندان های دائمی فک بالا شروع به رشد کنند در حالی که دندان های شیری هنوز در دهان فرد هستند، هیچ محیطی برای رشد آنها باقی نمی ماند مگر آنکه پشت دندان شیری بروند. در دندانپزشک گرگان زمانی که کودک دهان خود را می بندد، ردیف آخری دندان ها پشت دندان های شیری قرار می گیرند و کودک به کراس بایت دچار می شود
در دندانپزشک گرگان در صورتی که لوزه های کودک بزرگ باشند، کودک مجبور خواهد شد که به جای بینی از راه دهان تنفس کند.در دندانپزشک گرگان این ناهماهنگی ممکن است بی خطر به نظر برسد، اما می تواند بر رشد فک کودک تاثیر بگذارد. در دندانپزشک گرگان زمانی که کودک از طریق بینی نفس می کشد، زبان به سقف دهان چسبیده است در نتیجه فک می تواند به سمت طرفین رشد کند. اما زمانی که کودک مجبور است از راه دهان نفس بکشد، زبان تغییر موقعیت می دهد و از کام دور می شود. این امر باعث رشد نامتقارن فک می گردد که دندانپزشک گرگان توصیه می کند حتما راهی برای معالجه آن پیدا کنند.