نگهداری

By: | Tags: | Comments: ۰

پروتز های دندان عموما مشکلی به وجود نمی آورند. آنها عموما قابل حمل و قابل تعویض هستند (تنها توسط دندان پزشک)، بنابراین در صورت آسیب دیدگی یا فرسوده شدن باید آنها را تعویض کرد، این کار می تواند بدون اینکه تاثیری بر پروتز دندان بگذارد، صورت بگیرد.
در مورد نگهداری پروتز دندان ایمپلنت حفظ بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای کنترل زیست لایه باکتری ضروری است. همچنین مراجعه به دندان پزشک بسیار مهم است. استفاده از ابزارهای مخصوص برای تمیز کردن ایمپلنت های دندان بدون آسیب وارد کردن به سطح فلزی زیر بافت های لثه ضروری است. دندان پزشک باید ایمپلنت های شما را بررسی کند تا مطمئن شود که یکپارچگی استخوانی حاصل شده است و روکش کاری، بریج یا دندان های مصنوعی عملکرد مناسبی دارند.
پروتز دندان متحرک و یا ثابت به بیماران کمک می کند که از نظر زیبایی طرح لبخند بتوانند ظاهر قابل قبولی داشته باشند. این پروتز ها جایگزین دندان های از دست رفته می شود و به بیمار برای غذا خوردن کمک می کند. انواع مختلفی از پروتزها وجود دارد که شامل پروتز متحرک دندان و ثابت می باشد. یکی از بهترین پروتزهای دندان استفاد هاز ایمپلنت می باشد که علاوه بر ظاهر زیبا مانع از تحلیل رفتن استخوان فک می شود